15 oblíbených parfémů z roku 1970

Narazila jsem nedávno na stránce www.metv.com na zajímavý článek, v němž dali dohromady nejpopulárnější pižmové – květinové vůně z roku 1970. Přiznávám, že právě pižmové vůně jsou mou srdeční záležitostí, zkrátka jsou to mé favoritky. A tak jsem s radostí četla, jaké byly oblíbené parfémy v roce 1970.

Podívejte se, kterých 15 parfémů bylo hitem roku 1970:

1. Yves Saint Laurent – Rive Gauche (1971) – kultovní vůně parfémového domu YSL, originál parfému od té doby již podstoupil několik změn, nicméně je pořád v prodeji. Aldehydy, s lehkým nádechem květinových tónů. Složení: aldehydy, gardénie, magnólie, růže, jasmín, vetiver, dub, pižmo, myrha. Zkrátka vůně ze 70. let.

2. Coty – Styx (1971) – vůně francouzské značky Coty, která je jednou z nejstarších značek parfémů. Jejím zakladatelem byl vizionář François Coty. Je to zelená, mechová vůně, jejíž složení je velmi krásné. Svrchní tóny: bergamot, karafiát, ylang-ylang. Srdcové akordy: kadidlo, fialka. Základní tóny: ambra, pačuli, santalové dřevo, vanilka, benzoin, pižmo.

3. Estée Lauder – Aliage (1972) – sportovní vůně, která je nadále k dispozici. Citrusová svěžest, která obejme hedvábný jasmín, svůdné tóny růže a muškátového oříšku, svěží vetiver a cedr s lišejníkem tvoří základní akordy.

4. Dior – Diorella (1972) – cypřišově ovocná, lehce květinová vůně. Střízlivý, elegantní, nadčasový parfém, který není závislý na ročním období. I nyní je k dostání v obchodech. Doporučuji nejdřív vyzkoušet, než rovnou koupit.

5. Revlon – Charlie (1973) – v té době se prodával v Tuzexu. I dnes je k dispozici, ve skutečnosti je to jeden z neprodávanějších parfémů. Květinová vůně s akordy karafiátu, růže, santalového dřeva, jasmínu a pižma.

6. Revlon – Ciara (1973) – pravá klasika, která je k dostání i dnes. Složení: květinová vlna jasmínu, růže, iris, ylang-ylang, kadidlo, myrha, malina, santalové dřevo, pačuli, cedr, kůže, pižmo, opoponax a vanilka.

7. Love’s Baby Soft (1974) – jemně lehká vůně, jejíž prodej byl zahájen velice provokativní a kontroverzní reklamou v roce 1974. Reklamní slogan „Because innocence is sexier than you think” (v překladu „Protože nevinnost je svůdnější, než si myslíte“) doprovázel originální tvar lahvičky připomínající mužské přirození. No, brr… Není co dodat.

8. Bonne Bell Skin (1975) – vůně pro dospívající dívky.

9. Diane fon Fürstenberg – Tatiana (1975) – hlava vůně: bergamot, hyacint, pomerančový květ. Srdce: gardénie, jasmín, narcis, růže a tuberóza. Základní akordy: ambra, pižmo a santalové dřevo.

10. Cacharel – Anaïs Anaïs (1978) – velká klasika, i dnes jedna z nejpopulárnějších vůní značky Cacharel. Také v současnosti má obrovskou fanouškovskou základnu.

11. Penhaligon’s – Bluebell (1978) – legenda. Zvoneček a další silně pikantní květinové akordy. Oblíbená vůně princezny Diany, Kate Moss a Sienny Miller.

12. Estée Lauder – Cinnabar (1978) – orientální parfém, reakce Estée Lauder na milovaného Opia, protože v té době bylo skoro povinností dát na trh nějakou kořeněnou vůni. Vůně prošla změnou v roce 2015.

13. Charles of the Ritz – Enjoli (1978) – květinová vůně, v té době ji doprovázela bizarní reklama „8hodinová vůně pro 24hodinovou ženu“. Takový slogan by dnes neplnil svůj účel – nebyl by totiž dost exkluzivní!

14. Ralph Lauren – Lauren (1978) – první parfém pro ženy od značky Ralph Lauren. Dámská květinová vůně s akordy růže, fialky a karafiátů.

15. Guerlain – Nahema (1979) – trošku zapomenutý parfém po vůni Shalimar, přitom je to velice brilantní, vášnivá a hluboce tónovaná vůně s růží. Kupodivu v ní není žádná skutečná růže, je to bravurní výsledek mistrovské práce s různými složkami, které růži dokonale imitují.

Jaké jsou vaše zkušenosti s vůněmi ze 70. let?

Kornélia Adásek
Milovnice vůní a parfémů. Tvůrce projektu Degustace parfémů , ve kterém nabízí možnost přičichnout si k různým vůním a dozvědět se více o jejich původu a složení, k tomu přidává i nějaké ty zajímavosti navíc. Autorka ebooků Jak si vybrat v parfumerii vůni pro sebe, 7 tipů jak být přitažlivá za všech okolností, Parfémové desatero a online kurzu 21denní kurz na posílení sebevědomí a sebedůvěry.
Komentáře