10 tipů, jak si zvýšit sebevědomí!

Už se vám někdy stalo, že jste něčeho dosáhla a čekala jste, že vás pochválí přítel nebo člen rodiny? Že na vás budou pyšní? Zajímá vás, co o vás říkají ostatní? Máte někdy pocit, že nejste oceňovaná tak jako jiní? A že kvůli tomu ani nemáte dostatečný prostor k tomu, abyste si určila, co opravdu chcete?

Pokud jste na výše uvedené otázky odpověděla alespoň jednou „ano“, věřte, že nejste sama! Vím, jaké to je! Lidé jsou často příliš přísní sami na sebe, porovnávají se s ostatními, i přesto, že prožívají odlišné životní situace a že mají různé osobnosti. Také jsem to dělala.

Často se mi stalo, že mou rovnováhu narušilo nějaká téma, nevydařený vztah nebo jakákoliv negativní zpětná vazba či promarněná příležitost. Zjistila jsem, že je dobré tyto události zpracovat a nenechat je, aby stály v cestě vašemu štěstí.

Ale jak toho dosáhnout?

Moje první a nejdůležitější rada je – přijměte sama sebe. To mi hodně pomohlo smířit se sama se sebou a zvýšit si sebevědomí. Znamená to, že přijmete své slabiny a uvědomíte si své silné stránky. Poznejte své pozitivní vlastnosti a vložte energie do toho, abyste je využila pro osobní blahobyt.

Zde je mých 10 tipů, jak si zvýšit sebevědomí:

1. Buďte svým fanouškem!
Změňte slova, která o sobě říkáte. Nahraďte věty “nikdy nevyhraju“ či „mně se nikdy nic nedaří“ pozitivními a opakujte si spíše: „já to dokážu“ nebo „všechno se mi daří“. Svůj každodenní život podpořte pozitivními myšlenkami! Buďte v tom vytrvalá.

2. Pravidelně sportujte!
Pravidelný sport pomáhá předcházet nemocem a depresím. A celkově zlepšuje náladu! Také dá vašemu životu určitý systém. V neposlední řadě je to také příležitost poznat nové přátele.

3. Buďte hodná sama k sobě!
Relaxujte a dostatečně spěte. Vyhraďte si čas pro sebe a pro příležitosti, kterých si skutečně ceníte. Jezte zdravě a říkejte „ne“ na věci, které již dlouho chcete vyloučit ze svého života. A naopak řekněte „ano“ těm věcem, které jste vždy chtěla!

4. Zapomeňte na pár věcí!
Pokud se cítíte nejistá, možná se až příliš často ohlížíte do minulosti a přejete si, abyste mohla něco změnit. Nemá ale smysl se obviňovat z toho, co už bylo. Snažte se v každé situaci dostat ze sebe to nejlepší. A proto se už netrapte každou maličkostí. Minulé události už nezměníte, spíše zachovejte pozitivní myšlenky.

5. Buďte sama sebou!
Dělejte věci, co vás baví! Jezte, co vám chutná. Čtěte, co se vám líbí! Pokud nerada běháte, najděte si jiný sport, který vás bude bavit. Čtěte klasickou literaturu, a pokud vás nebaví, najděte žánr, který vám dodá znovu radost z čtení! Pořiďte si nový parfém, o kterém již dlouho sníte. Klíčem k úspěchu je dělat věci, které vám opravdu udělají radost.

6. Přijměte sama sebe!
Objevte všechny své vlastnosti, dobré i špatné. Nekritizujte se za případné slabiny, chyby – najděte v nich pozitiva. Doporučuji, abyste si každý večer napsala tři věci, které se vám ten den povedly. Možná se vám na začátku nepodaří sepsat nic. Ale vytrvejte! Mně se na začátku také nedařilo, měla jsem pocit, že se mi ten den zkrátka nic nepodařilo. Pak se mi ale podařilo přečíst jednu stránku z knihy, udělat 3 dřepy, naučit se 2 anglická slovíčka, v koloně se usmát na vedlejšího řidiče.

7. Rozvíjejte svoji kreativitu!
S rozvojem kreativity zároveň rozvíjíte i svou mysl díky pozitivním myšlenkám, proto stojí za to zabývat se jí. Můžete začít kreslit, malovat, vyrábět nějaké řemeslné výrobky. Najít si nové hobby.

8. Buďte optimistkou!
Praktikujte pozitivní myšlení každý den. Buďte vědomě optimistkou! Optimismus totiž ovlivňuje jak naši psychiku, tak i fyzické zdraví. Ne nadarmo se říká, že optimisté jsou odolnější vůči stresu.

9. Dbejte na hodnoty, které jsou pro vás důležité!
Pozitivní myšlení pomáhá k tomu, abychom žili s takovými životními hodnotami, které jsou pro nás skutečné důležité. A rozhodnutí, která uděláme, tak nebudou v rozporu s těmito hodnotami. Mezi tyto hodnoty patří: nemluvit o druhých za jejich zády, vždy být upřímná k přátelům, pomáhat rodině a přátelům, když to potřebují. To vše vytváří vnitřní klid.

10. Zúčastněte se zajímavého setkání!
Udělejte si čas na své koníčky a věci, které jsou pro vás skutečně důležité, abyste dosáhla pocitu štěstí. Setkejte se s přáteli. Přihlaste se do jazykové školy nebo na kurz kreslení. Na další akci Degustace parfémů. Seznamte se s novými lidmi, najděte si novou kamarádku.

My ženy často řešíme, jak si zvýšit sebevědomí a být přitažlivé. Napsala jsem krátký návod – 7 tipů, jak být přitažlivá za všech okolností. Poradím vám, co je klíčem úspěchu, jak vyzařovat sebevědomí a jak se cítit přitažlivější. Zároveň prozradím i jedno velmi užitečné ženské tajemství.

foto_ebookNÁVOD NAJDETE ZDARMA ZDE

Zvyšte své sebevědomí tak, že přijmete sama sebe, že budete pozitivně myslet. Dělejte skutky, které jsou pro vás zajímavé a relevantní. Pokud budete věnovat náležitou pozornost výše uvedeným bodům, budete brzy sama sebe vidět pozitivně a zvýší se vám sebevědomí.

Jak to vím?

Sama jsem to zažila. Dřív jsem měla malé sebevědomí. Sama sebe jsem si moc nevážila. Myslela jsem si, že nejsem dost dobrá. Bojovala jsem sama se sebou.

Vím, jaké to je, když člověk vypadá nesměle a neschopně. Moc dobře znám ten pocit, že všichni kolem jsou nadanější, schopnější, a dokonce i krásnější. Byly chvíle, kdy jsem to chtěla vzdát. Naštěstí jsem začala aplikovat výše uvedené rady a pak přišel v mém životě bod zlomu.

Tak na co ještě čekáte? Dejte do toho elán, energii a uvidíte, že první výsledky se brzo dostaví!

Dodejte si sebevědomí (nejen) díky parfému…

Kornélia Adásek
Milovnice vůní a parfémů. Tvůrce projektu Degustace parfémů , ve kterém nabízí možnost přičichnout si k různým vůním a dozvědět se více o jejich původu a složení, k tomu přidává i nějaké ty zajímavosti navíc. Autorka ebooků Jak si vybrat v parfumerii vůni pro sebe, 7 tipů jak být přitažlivá za všech okolností, Parfémové desatero a online kurzu 21denní kurz na posílení sebevědomí a sebedůvěry.
Komentáře